Наш погляд на Google Classroom та можливість його використання для змішаного навчання в школі

Ми в e-learning!co розглядаємо Google Classroom як один з потенційних інструментів для започаткування змішаного формату навчання, наприклад, в школі. Інтерфейс системи досить простий, що дозволяє викладачеві і учням з батьками швидко розібратися та почати роботу. Сервіс безкоштовний і має необхідний функціонал для комунікацій з учнями, для постановки завдань і організації тестування. Ця система активно використовується навчальними закладами в США і інших країнах. Є дуже багато ресурсів з кейсами і онлайн-спільнот, де можна отримати відповіді на більшість запитань (деякі з спільнот в соціальних мережах): Google Classroom в Linkedin, Teachers Using Google Classroom в Facebook, Google For Education в Twitter). Давайте детальніше подивимося на цей сервіс і його переваги.

Нагадаємо, що таке змішане навчання – це методика/технологія, що поєднує традиційні методи навчання (класи, уроки, практичні заняття) та онлайн – навчання з використанням сучасних інструментів та систем.

Змішане навчання дозволяє викладачеві та учневі більш якісно використовувати час практичних занять.

А можливість і необхідність самостійної роботи з матеріалом в онлайні виховує навики самоорганізації. При цьому не потрібно вбачати в змішаннному навчанні виключно роботу в онлайні. 

А тепер декілька думок від e-learning!co про переваги Google Classroom, на які ми звернули увагу:

Google Classroom є повністю безкоштовним

Для початку роботи потрібно зареєструвати google аккаунт https://accounts.google.com/SignUp Якщо ви вже маєте персональний обліковий запис Google, тоді переходьте за лінком https://classroom.google.com і починайте роботу. В цій публікації ми не розглядаємо варіант реєстрації облікового запису для навчального закладу, та звертаємо увагу, що така можливість також є.

Повідомлення з’являється при своренні нового класу та використанні Google Classroom без реєстрації облікового запису навчальним закладом

В одній з наступних публікації ми розглянемо кейс використання Google Classroom з реєстрацією облікового запису навчальним закладом.

Простий інтерфейс з українською локалізацією

Без перебільшень функціонал сервісу найнеобхідніший, завдяки цьому інтерфейс лаконічний і не перевантажений.

Створення нового класу
Ось так для викладача, наприклад, української мови виглядатиме його особистий кабінет з розподіленням груп навчання по класам
Так виглядає сторінка класу з деталями по завданням, темам, учням(студентам) і потоку з інформацією про активності кожного учасника процесу

Сервіс підтримує дуже велику кількість мовних інтерфейсів, в тому числі і український, що дозволяє при бажанні його повноцінно інтегрувати в навчальну програму.

Легке та швидке впровадження в навчальний процес

Враховуючи пункти вище, та при наявності адаптованої  для змішаного навчання програми викладач може все налаштувати потягом декількох годин. Максимум одного робочого дня. Також важливо врахувати підготувку правильної комунікації з учнями. Всі вони повинні мати облікові записи google (див. перший пункт) для робити в Google Classroom . Ну добре – один робочий тиждень. Можливо стільки треба буде щоб розмістити перше завдання і назначити його учням, але це все-одно мізерний проміжок часу для такого важливого прогресу в навчанні.

Google Classroom використовують десятки мільйонів користувачів

В TechCrunch є публікація, в якій пишуть про 70 мільйонів користувачів в сервісі Google Classroom (ось публікація). М’яко кажучи, це дуже багато для системи управління навчанням. Не думаю, що всі ці учні та вчителі були змушені 🙂 або не мали варіантів.

Google Classroom + Google Drive + Google Docs + Google Forms

Інтеграція між собою більшості сервісів та інструментів Google дозволяє використовувати їх для підготовки контенту, що буде використовуватися при навчанні:

  • Google Drive – для збереження файлів, документів
  • Google Docs – для створення документів, таблиць, презентацій, малюнків і інших доповнень
  • Google Forms – для створення тестів та анкет, опитувань. Загалом для оцінки знань.
  • Youtube – для збереження та долучання відео-матеріалів

і інші сервіси та інструменти Google.

Є мобільний додаток

Сьогодні це беззаперечно важливий плюс при використанні будь-якої системи. Наявність зручного мобільного додатку робить систему дійсно доступною в будь-якому місці в реальному часі. Додаток може бути встановлений як на андроїд, так і на яблучні девайси.

Розвиток навиків командної роботи

Проектні групи в Google Classroom створювати так само легко як і класи. Учнів можна обєднувати в цільові групи для роботи над проектом, ставити завдання для групи, отримувати зворотній звязок від учасників. Така організація процесу розвиває навик командної роботи. До речі, це можна використовувати і для комунікацій з батьками учнів.

Планування роботи і завдань на майбутнє

Функціонал Google Classroom дозволяє організувати безперервний процес навчання, навіть якщо викладач планує відпустку чи відрядження. Публікацію матеріалів та завдань можна розмістити в класі наперед і доступні для учнів вони будуть з запланованої дати.

Сервіс розміщений на ресурсах Google

Навчальний заклад не повинен піклуватися про забезпечення апаратними чи пограмними ресурсами для початку роботи.  А використання серверів Google гарантує його максимальну доступність і працездатність.

Ми продовжимо досліджувати Google Classroom і готові допопамагати це робити всім зацікавленим.

Цікаво, що адептами впровадження Google Classroom в навчальні процеси найчастіше є самі вчителі. Багато кейсів, коли школа починає використовувати даний сервіс після успішного досвіду одного вчителя цього навчального закладу.

І сам Google це дуже добре використали та використовують, роблячи акцент на діалог з самими вчителями, а не місцевими органами управляння чи керівниками навчальних закладів, як це робили розробники інших продуктів. Можливо і українським вчителям й працівникам органів управління освітою потрібно звернути більше уваги на схожі готові, провірені продукти, а не вигадувати щось своє під гуркіт реформ.