Онлайн-навчання: 10 побажань студента

Я – вимогливий студент, який завжди ґрунтовно вибирає своє навчання і намагається отримати максимум користі для себе. Цього разу я зупинилася на гнучкому дистанційному навчанні, яке сьогодні надає студентам багато можливостей. А навчатися вибрала в професіоналів, які дають дійсно хороший рівень знань в своєму напрямку, та отримала величезне розчарування від самої організації процесу навчання.

Я розумію, що в Україні цей напрямок тільки набирає свою популярність і успішних прикладів, на яких можна вчитися, не так вже й багато. Тому вирішила поділитися своїми побажаннями, які спростять процес отримання знань кожному студенту. А організатори навчання зможуть покращити відгуки від клієнтів, якщо дотримаються цих правил.

 Онлайн-освіта: що хоче отримати студент?

1. У мене не має часу!

Це найголовніша причина, по якій я вибрала курс онлайн. Тримайте завжди цей факт в своїх думках. Я вирішила відвідувати не навчальні аудиторії, а вчитися, використовуючи свій комп’ютер, планшет, телефон. Це не із-за тренда чи меншої ціни, а тому, що у мене банально не вистачає часу зайвий раз покинути свою роботу та сім’ю.

2. Складіть дійсно практичний розклад

Не витрачайте мій особистий час, який я можу використати для навчання. Зведіть в одну табличку всі лекції, вебінари, дедлайни домашніх завдань. Розбийте цю табличку на тижні, а ще краще – відокремте тижні один від одного кольором, вкажіть дату і день. Напишіть кількість відеоматеріалів до кожної лекції та загальну кількість часу необхідного для їх перегляду. Цю табличку переведіть в один pdf-файл, який можна роздрукувати.

Це дрібниці, які зроблять мій процес навчання набагато простішим.

Роздрукувавши розклад, я на початку кожного тижня відразу буду бачити, коли у мене вебінар, які теми лекцій потрібно прослухати та скільки часу для цього потрібно. Візуально буде відразу все зрозуміло, коли я подивлюся на розклад. Звичайно, я сама можу все це зробити – шукати, вибирати, записувати. Але часу у мене немає!

3. Запропонуйте мені можливість обирати зручний час для вебінару

Не ставте мене перед фактом, а надайте для вибору як мінімум 2 різних часових проміжки, коли ви можете запланувати вебінар для всієї групи. Перед стартом навчального курсу зробіть опитування з варіантами зручних дат. Кожен студент зможе ці дати звірити зі своїми планами в щоденнику і вказати бажаний час або вибрати пункт «Не має значення».

Я розумію, що всім не догодиш, але якщо для більшості групи буде зручно той час, який мені не підійде, для мене це буде більш зрозумілий варіант, і я просто послухаю вебінар у записі. Але запитати студентів, у яких немає багато вільного часу на навчання, а потім проаналізувати відповіді й скласти план вебінарів – не так вже й складно.

Якщо людина йде на очне навчання, вона нормально ставиться до того, що є конкретний час занять, тобто, вона готова відвідувати заняття постійно в ці дні та в цей час. Але в онлайн-навчанні повинна бути гнучкість, яка так потрібна студентам цього типу освіти.

4. Не змушуйте студентів здогадуватися про можливості або самим їх шукати

Перед кожним вебінаром разом з нагадуванням про нього напишіть адресу електронної пошти, на яку можна надіслати всі питання для лектора на тему уроку. Навіть якщо я не потраплю на вебінар, я буду знати, що почую відповідь у записі вебінару.

5. Навчіть мене, як прослухати вебінар на телефоні та планшеті

Вкажіть технічні вимоги та рекомендації або відразу пишіть про те, що це не можливо. Навіть якщо я не можу бути під час вебінару біля комп’ютера, мій телефон та інтернет завжди зі мною. І, може, це для мене стане гарним виходом із ситуації.

Зазвичай посилання на вебінар починає працювати перед самим початком, а до цього моменту немає можливості перевірити його роботу через мобільні пристрої. А коли намагаєшся зайти в конкретний час в кімнату вебінару, то отримуєш різні повідомлення про те, що немає якихось плагінів, браузер не той і взагалі не розумієш, можна його слухати на телефоні чи ні.

Економте мій час – розказуйте все наперед

 6. Не ставте мені умов там, де навіть не даєте вибору

У мене немає часу відвідати вебінар тоді, коли ви вирішили його провести, не запитавши, чи зручно мені; не пояснивши навіть при цьому ВСІ можливості, які існують, щоб приєднатися до онлайн-заняття. І при цьому ви говорите, якщо я не буду присутня на 80% вебінарах, то сертифіката про завершення навчання у мене не буде.

Сертифікат – це не причина моєї освіти. Але ось такий принцип роботи дуже сильно обурює, коли я вибираю дистанційну освіту тому, що мені потрібна гнучкість в навчанні через відсутність вільного часу.

Як варіант, по кожному студенту перевірте статистику перегляду записів вебінару (адже всі вони даються в записі). Якщо людина має питання до лектора – вона відправляє їх йому перед вебінаром. Саме онлайн-заняття можна подивитися від початку і до кінця, отримавши відповіді на всі свої питання. Так чому я повинна обов’язково бути на 80% вебінарах, які мені незручні за часом, щоб отримати сертифікат про проходження курсу?

7. Будь ласка, відповідайте на мої питання завжди і по суті

Не тільки в листах, але і там, де ви даєте можливість писати коментарі. Не знаєте відповіді на питання, нехай відповість той, хто знає. Але не пишіть банальні слова про те, що всі питання можна задати під час вебінару, і не залишайте питання без відповіді.

Я знаю про те, що питання можна задати в листі та під час вебінару, але якщо я витрачаю свій час і пишу його там, де зможуть побачити інші студенти, значить я хочу відповідь отримати там. Будь ласка, поважайте моє бажання та увагу до теми.

8. Підготуйте короткий конспект лекцій

Презентації, доступні для завантаження, це, звичайно, чудово. Але ось хто буде роздруковувати презентацію, де на одній сторінці А4 в кращому випадку кілька речень, в гіршому – кілька слів?

Переведіть всю інформацію з презентацій в конспект, який я можу роздрукувати на декількох А4, і це буде матеріал всієї лекції. Під час прослуховування відео-уроків мені простіше виділити маркером найважливіше на роздрукованих лекціях, а не переписувати все в зошит. У мене немає часу! Не забувайте про це.

9. Створіть великий список якісних додаткових матеріалів по темі

Я не просто студент, а той, кому підготовлена і структурована інформація на вказану тему дуже потрібна для роботи, для майбутніх проектів. Тому, будь ласка, готуйте списки додаткової літератури, онлайн-джерела, блоги, які ви рекомендуєте читати. Кому не потрібно – той не буде вивчати глибше, але дайте таку можливість тим, кому це дійсно цікаво.

Ви – професіонали в своїй темі, і я довіряю вашим рекомендаціям у виборі матеріалу для вивчення, щоб не шукати самій і не читати того, що просто не варто мого часу.

10. Створюйте онлайн-групи для спілкування студентів

Онлайн-навчання – це теж студенти. Так, вони навчаються вдома, але вони теж мають потребу в спілкуванні з тими, хто зараз вчить те ж саме. Щоб запитати незрозуміле в домашньому завданні, щоб почути чиюсь цікаву інформацію на тему. Зробіть групи в Інтернеті за темами вашого навчання, якщо не можна для конкретних груп учнів.

Нехай всі нові й майбутні студенти спілкуються між собою в темі одного навчального курсу. Це буде, як мінімум, початком нетворкінгу, а в майбутньому – завжди буде зрозуміло, де і кого можна запитати щось на необхідну тему. Працюйте з такими групами: розміщуйте якусь корисну інформацію, статті зі свого блогу, анонси, нехай іноді викладачі відповідають на питання студентів.

Коли навчання буде не тільки якісним, але і зручним, тоді я буду завжди рекомендувати ваші онлайн-курси, як дуже корисні та продуктивні.